Goedemorgen,
op dit moment zweven er op Internet inclusief in Wikipedia nogal wat verkeerde definities rond over e-learning in het onderwijs en blended learning. hetzelfde geldt weer voor ‘tutorials’.
Volgens traditionele opleidingsinstituten die vooral langdurige groepsgewijze opleidingen aanbieden, waaronder universiteiten betekenen ‘tutorials’ vaak het verzorgen van groepsgewijze offline en online masterclasses of hoorcolleges met Powerpoints. Dat kan, maar is niet de meest optimale oplossing. Wat is een tutorial dan wel eigenlijk?
Een tutorial in het onderwijs is een interactievorm om informatie en/of kennis over te dragen en en is de eerste fase van een leerproces.
Lees ook: ‘Wat is personal right-skilling?, ‘Wat is e-learning?’, ‘‘Wat is jezelf toekomstbestendig maken?’ & ‘Omscholing in crisistijd: kies voor jou relevante opleidingen’
En tutorial kan de vorm hebben van verschillende soorten media en/of werkvormen: het kan een boek zijn, een artikel, een video, een presentatie, een hoorcollege, een interactief hoorcollege etc etc. Voor het zuiver overdragen van kennis, zijn er met de opkomst van het Internet, van smartphones, video programma’s, interactieve software waaronder video-conferencing software dus veel mogelijkheden om die tutorials niet klassikaal online en offline vorm te geven.
Maak vandaag nog een afspraak.
Als je meer wilt weten over hoe jij Tutorials kunt inzetten bij jouw leerprogramma’s, aarzel dan niet om mij te bellen of te appen op 06-34387806, neem contact op met mij op Skype op tony.de.bree of e-mail mij hier.
Vriendelijke groeten,
Tony de Bree
p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.