Bedrijfskunde in crisistijd

Bedrijfskunde in crisistijd door Tony de Bree

Wat is bedrijfskunde in crisistijd?

Bedrijfskunde inclusief bedrijfseconomie zijn nog steeds populaire studies. Ik heb er zelf ook een aantal mogen volgen waaronder Bedrijfskunde voor Automatiseerders en Internationale Bedrijfskunde en ben er ook in 2001 op gepromoveerd bij de bedrijfskunde-faculteit in Groningen op ‘Transformation of Financial Services companies. How to map and measure customer value creation with relationship capital’.  

Een van de karakteristieken van al die opleidingen is en was dat er traditioneel gezien van uit wordt gegaan dat je 1) een groeistrategie kunt en moet nastreven, 3) dat je organisatie in omvang moet groeien en 3 dat je alle tijd hebt. In crisistijd is geen van drien het geval.

Dan moet je als bedrijf en als individu overleven en snel integraal veranderen. Dan heb je dus andere methoden en modellen nodig: Bedrijfskunde in crisistijd.  

Wat is Bedrijfskunde in crisistijd?

Bedrijfskunde in crisistijd is het vakgebied dat zich bezig houdt met het just-in-time opzetten en/of integraal veranderen van een organisatie en hoe juiste business strategie en de ondernemingsdoelstellingen zo snel mogelijk kunnen worden geformuleerd en worden bereikt.

Lees ook: Wat is de online shakeout?Wat is startup bedrijfskunde? & Wat is scale-up bedrijfskunde? 

Meer blogs met tips & tricks en over virtuele opleidingen en digitale producten over Bedrijfskunde in crisistijd: Innovatie in de bedrijfskunde

Virtuele leertrajecten ‘Bedrijfskunde in crisistijd’.

Wil je meer weten over onze nieuwe virtuele leertrajectenbedrijfskunde in crisistijd’ voor corporates, voor startups, voor scale-ups en voor het MKB als (aankomende) Bedrijfskundige, management consultant of zelfstandige ondernemer, stuur me dan hier een mail of bel me op 06-34387806.

Vriendelijke groeten,
Tony de Bree

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nedederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!