Een digitale business strategie is niet hetzelfde als een digitale marketing strategie

Een digitale business strategie is niet hetzelfde als een digitale marketing strategie door Tony de Bree

Een digitale business strategie is niet hetzelfde als een digitale marketing strategie.

Sommige grote marketing opleidingsinstituten beweren dat een digital marketing strategie hetzelfde is als een digitale business strategie en dat je dus bij hun leert hoe je een digital busines strategie ontwerpt en integraal kunt invoeren.

Dat is onjuist. Waarom? Een digital business strategie is wat anders dan een digitale marketing strategie. De beide definties:

Wat is een digitale business strategie?

“Een digitale business strategie stelt de strategische doelen voor een onderneming als geheel of voor zelfstandige dochters en/of business units in meetbare termen op lange. middellange en in crisistijd soms op korte termijn vast”.

paperbackstack-1

Digital Strategy MappingDigital Leadership In The Online Platform Economy

$8,99

Inclusief een multiple-choice test, gratis canvassen en een gratis ebook.

Wat is een digitale marketing strategie?

Een digitale marketingstrategie is een afgeleide van de digitale business strategie van een organisatie. met als doel met behulp van digital marketing activiteiten de strategische doelen van de organisatie te helpen bereiken”.

Meer: Wat is de online shakeout?, Change management in crisistijd & Wat is een overlevingsplan?

De realiteit is dat je dus eerst snel en op tijdeen digital business strategie moet bepalen en dat je die vervolgens snel integraal in je hele organisatie aligned moet invoeren.

Kortom, kies dus geen zombie-opleidingen en zeker niet in crisistijd. Dat kan je zowel in je eigen organisatie als met klanten grote problemen opleveren met mogelijk grote financiele gevolgen voor jezelf en je familie.

Relevante kennis en hands-on ervaring in crisistijd.

Voor verschillende vakgebieden, functies en beroepen heb je zeker in crisistijd relevante kennis en ervaring nodig en moet je snel relevante modellen en hulpmiddelen leren en kunnen toepassen om je eigen organisatie of die van klanten echt snel te kunnen helpen.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!