Wat is ‘e-boek-marketing’?

Wat is boek-marketing door Tony de Bree

Wat is e-boek-marketing?

Veel mensen willen graag ooit een boek schrijven. En die vragen me nu steeds vaker hoe ik dat doe en gedaan heb, soms wel 2 boeken in 1 jaar, zoals in 2020. In combinatie met twee Engelse eBooks waaronder Digital strategy mapping en heel veel blogs en columns. 

Een aantal van mijn boeken is in de beoogde niches een bestseller geworden. Er komen echter heel veel boeken uit en daarom is ‘boek-marketing nieuwe stijl’ zoals ik het noem door de opkomst van sociale media en video steeds belangrijker geworden als je als auteur van je boek en helemaal van je e-boek een succes wilt maken.

Wat is eboek-marketing of e-boekmarketing?

Definitie eboek-marketing:

E-boekmarketing is het vakgebied dat zich bezighoudt met het overbrengen van de waarde van je persoonlijk merk en je e-boek aan de juiste doelgroep, de juiste (niche)markt, met als doel om je persoonlijke merk te vergroten en zoveel mogelijk e-boeken en complementaire diensten te verkopen.

E-boekmarketingactiviteiten kunnen dus zowel gericht zijn op het vergroten van je persooonlijke naamsbekendheid en een goed imago als het aanzetten tot concrete actie en het genereren van een redelijke winst met de online verkoop van je e-boe. 

Meer:  ‘7 manieren om online geld te verdienen met schrijven’‘Wat is een luisterboek?’, ‘Wat is een e-book?’, Wat is een lifestyle-boek?’ & ‘Wat is minimalistisch ondernemen?’  

En uiteindelijk kan je e-boekmarketing zowel inzetten om nieuwe klanten te werven, voor ‘acquisitie’ en ‘lead generation’, als het opbouwen en onderhouden van klantrelaties gericht op herhalingsaankopen, op ‘klantretentie’

Een ding is zeker: e-boek-marketing zoals de meeste uitgevers het doen, is niet genoeg om je boek of e-book een succes te laten worden sinds het begin van de Corona-pandemie om de juiste mensen in je doelgroep te bereiken en voldoende online inkomsten te genereren. Die tijd is al lang voorbij. 

Je moet een e-boek-marketingplan ‘nieuwe stijl’ hebben en uitvoeren.

Je moet een e-boek-marketingplan ‘nieuwe stijl’ hebben en uitvoeren waarbij social media marketing, video marketing & verschillende vormen van storytelling een centrale rol in je mix moeten spelen in combinatie met automatisering. 

Meer weten over hoe jij een ‘e-boek-marketingplan nieuwe stijl’ kunt maken en uitvoeren?

Zo dat was het eerste blog uit de serie blogs over boek-marketing nieuwe stijl’.  Hopelijk heb je er iets aan gehad. Als je me persoonlijke vragen wilt stellen, doe dat gerust door me op de contactpagina je vraag te sturen of op de andere manieren contact met me op te nemen, ok?

Tot snel,
Tony

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag, @ikstartonline, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.

Bericht bekijken

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!