Stop met het kopen van Growth Hacking boeken & het volgen van Growth Hacking opleidingen

Zelfstandige ondernemers stop met het kopen van groeien-moet managementboeken door Tony de Bree

Stop met het kopen van Growth Hacking boeken & het volgen van Growth Hacking opleidingen.

Veel corporates, zzp’ers, startups, scale-ups en MKB-bedrijven hebben het zwaar sinds Corona en helemaal sinds het begin van de oorlog in Ukraine. Alerte ondernemers realiseren zich dat ze in ‘overlevingsmodus’, in ‘survival mode’ moeten, in plaats je blijven richten op ‘Growth’, ‘Growth Hacking’, ‘Groeien moet’, gedreven door de bedrijven in de ‘Growth Hacking’, in de ‘Groeien moet’ industrie.

Voorbeelden van belanghebbenden in de ‘Growth hacking’, in de ‘Groeien moet’ industrie?

Er zijn veel grote bedrijven, maar ook veel zelfstandige ondernemers, die belang hebben bij het in stand houden van deze mythe van eeuwige groei van onze economie en van ieder van ons persoonlijk, ‘Groeien moet’. Voorbeelden zijn:

– Organisatietoren van grote ‘Groeien moet’, ‘growth hacking’ events en conferenties;

– ‘Growth Hacking’, ‘Groeien moet’ opleidingsinstituten zoals Nyenrode en veel traditionele hogescholen;

– ‘Growth’, ‘Growth Hacking’ en ‘Groeien moet’ management consultants;

– Auteurs van corporate ‘Groeien moet’ managementboeken rond onderwerpen als ‘Lean’, ‘Agile’, ‘Lean Startup’, ‘Growth Hacking’, ‘Leiderschap’ en Business Model Canvas (BMC).

Zij hebben enorme financiele belangen bij het in stand houden van de mythe van de eeuwige persoonlijke en economische groei. 

Lees ook: Wat is de digitale economie?

En dat was in het verleden op zich ook wel logisch. Grote organisaties, waaronder veel grote hierarchisch georganiseerde corporates met hun managers en medewerkers, zijn en waren een grote lucratieve doelgroep waar veel geld beschikbaar is. Of eigenlijk ‘was’ sinds de crisis.

Het zijn grote bedrijven waar veel mensen werken en nog steeds willlen werken en waar traditioele management consulting bureaus, opleidingsinstituten en ‘oude-normaal’ sprekers veel geld verdienen.

Want daar zat en zit ‘het grote geld’. Die grote organisaties inclusief grote hierarchische Overheidsinstellingen, willen nog betalen voor traditionele corporate ‘Groeien moet’ leiderschap programma’s en corporate ‘entrepreneurship’ programma’s’ op toplocaties, met een goed glas wijn en met als docenten bekende ‘Groeien moet’ en Corporate Finance profs en ‘top-economen’.

Het vervelende is alleen dat je daar als c-level executive, manager, medewerker of zelfstandige ondernemer niets aan hebt in crisistijd. Die ‘corporate’ kennis en ervaring inclusief ‘groeien moet’ kennis en ervaring is irrelevant. Zeker sinds het begin van de Corona-pandemie en de oorlog in Ukraine, is het voor jou als c-level executive, manager, medewerker en ondernemer gewoon alle hens aan dek.   

Het gaat nu over overleven en niet over groeien. Over praktisch survival hacking en eerlijke overlevingstips. En die kun je van mij krijgen als je wilt.  

Persoonlijk werkadvies, persoonlijke leeradvies en on-demand leren op maat?

Heb je behoefte aan persoonlijk werkadvies en/of persoonlijk leeradvies, met on-demand leertrajecten op maat bel me dan op 06-34387806, neem contact op met mij op Skype tony.de.bree of e-mail mij hier.

Vriendelijke groeten,
Tony de Bree

P.s. Het is sowieso verstandiger om Nederlandstalige korte business & marketing e-books of luisterboeken te kopen of e-books in het Engels wat ik zelf als sinds 2001 al veel doe. 

p.p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @Ikstartonline, @2urigewerkdag, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!