ChatGPT en de arbeidsmarkt: 51 procent van werkgevers die plannen om te snijden, zal dit doen in marketing & PR

chatgpt en de arbeidsmarkt 51 procent van werkgevers die plannen om te snijden zal dit doen in marketing en PR door Tony de Bree

ChatGPT en de arbeidsmarkt: 51% van werkgevers die plannen om te snijden, zal dit doen in marketing.

Op afdelingsniveau binnen organisaties zijn werknemers in de productmanagement- en klantenserviceafdelingen twee keer meer geneigd zich zorgen te maken over hun baan dan marketeers, maar de vaardigheden en dus de banen van marketeers zijn in tegenstelling tot wat ze zelf denken, het meest in gevaar op de arbeidsmarkt door ChatGPT en andere AI gedreven content generators.

download-701x377-1

Persoonlijke Ontwikkeling In Crisistijd

Zo maak je snel een relevant ontwikkelplan

$8.99

Hoewel werkgevers mogelijk ervaren ChatGPT-consultants inhuren voordat ze hun definitieve beslissingen nemen over de invoering van ChatGPT en andere chatbots binnen de organisatie,, laat recent onderzoek zien dat 51% van de werkgevers die overwegen om het aantal medewerkers te verminderen met generatieve AI op basis van ChatGPT dat zullen doen in hun marketing- en PR-afdelingen.

Komt er een onvoorziene golf van ontslagen in marketing?

Komt er een onvoorziene golf van ontslagen in de marketing? Daar ziet het wel naar uit. Slechts een kwart van de werknemers in die afdelingen ziet een verminderd aantal medewerkers in hun organisatie.

Meer: Online AI-trends, De impact van AI op de arbeidsmarkt, Hoe word je een AI gedreven bedrijf?, On- Demand AI Learning & development & AI in de boardroom sessies

Hoewel werknemers en werkgevers verschillende meningen hebben over de kansen op werk die kunnen worden beïnvloed door generatieve AI, zijn taalmodellen zoals ChatGPT in verschillende vormen wijdverbreid geadopteerd, en beide groepen die werden ondervraagd zijn het erover eens dat ChatGPT veel mogelijkheden heeft in het genereren van marketing content in veel verschillende vormen vanwege de mogelijkheden voor natuurlijke taalverwerking inclusief vertalingen.

Maar voorlopig hebben veel marketingmedewerkers in vooral grote bedrijven zo te zien nog niet begrepen hoeveel van hun eigen werkgevers van plan zijn om kunstmatige intelligentie te gebruiken inclusief mogelijk hun eigen werkgever en wat dat mogelijk betekent voor hun de toekomst van hun eigen werk.

In een geval van nachtmerrie voor human resources wil 43% van de werkgevers ChatGPT of Open-AI gebaseerde AI tools gaan gebruiken in hun marketing, communicatie en PR activiteiten om AI-gegenereerde content te maken, zoals een blogpost, social media-onderschriften, marketing materiaal en zelf AI avatars als je dat wilt.

In vergelijking met 36% van de werknemers die ChatGPT zien als een hulpmiddel bij hun eigen werk.

Daarom is het voor jou als marketeer cruciaal om de juiste skills te leren. Welke dat zijn, kun je hierin lezen:

Right-skilling-for-the-AI-powered-economy-How-To-Survive-The-Great-AI-Layoff-In-The-Future-Of-work-Tony-de-Bree-kl2

Right-Skilling For The AI-Powered Economy

How To Survive The Great AI-Layoff In The New Age of Work

$8.99

Maak een afspraak.

Maak snel een belafspraak als je wilt leren hoe je met ChatGPT, Google Bard en andere AI-powered tools als marketeer bij een bedrijf of als zelfstandige ChatGPT en andere chatbots met behulp van prompts AI-ondersteund AI-ondersteund schrijven en Ai-ondersteund publiceren wilt leren. En AI-gedreven marketing wilt leren. Bel me dan nu op 06-3487806 of nog beter, what’s app me eerst even, ok? Dan spreken we direct af.

Je kunt me ook hier een email sturen of een pm via LinkedIn als je dat liever wilt natuurlijk.

Later.
Tony de Bree

p.s. De foto boven dit blog is een van de voorbeelden van AI genereerde afbeeldingen met o.a. Midjourney en Dall-E of daarop gebaseerde zogenaame ‘AI content generators’. als onderdeel van mijn eigen nieuwe AI gedreven business model en AI gedreven verdienmodel.

p.p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

error: Content is beveiligd !!