Wat is lokale marketing?

Wat is lokale marketing door Tony de Bree

Wat is lokale marketing?

Vanaf het begin van het Internet woedt er een verhitte discussie tussen aan de ene kant online marketeers die aanhanger zijn van de zogenaamde ‘reach school’: je kunt met je online & offline marketing iedereen wereldwijd bereiken en de aanhangers van de ‘richness school’ die benadrukken dat het om de inhoud gaat en wie je precies wilt bereiken online met jouw waardepropositie, jouw persoonlijke ‘digital blue ocean’ in de online platformeconomie

In die laatste school, waartoe ik ook behoor, speelt offline en online lokale marketing een belangrijke rol in succesvol ondernemen in de digitale economie. En daarin speelt sinds het begin van de Covid19-crisis lokale marketing een hele belangrijke rol. Wat is dat ‘lokale marketing’?

Lokale marketing richt zich op een doelgroep, op een niche, in de buurt van je bedrijf, met content en campagnes gericht op het profiel van een specifieke groep mensen in die lokale gemeenschap.

Lees ook: ‘Wat is video marketing?’,  ‘Wat is een pitchvideo?’, & Wat zijn digitale producten?’ Wat zijn digitale diensten, & ‘Wat is een online plan-b?’

Sinds het begin van de Corona-pandemie is online of digitale lokale marketing alleen nog maar belangrijker geworden, zeker omdat steeds meer mensen hun smartphone gebruiken om lokale leveranciers of lokale digitale dienstverleners te vinden. 

Meer weten over hoe jij lokale marketing online kunt toepassen inclusief video marketing b.v. in jouw lokale business als zzp’er, startup, scale-up of MKB-bedrijf? Stuur me dan nu een e-mail via dit formulier of via de contactbutton rechtsonder op deze site.

Later.

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag, @ikstartonline, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!