Wat is situationeel transformatie management?

Wat is situationeel transformatie management door Tony de Bree

Wat is situationeel transformatie management?

Situationeel transformatie management is de keuze van je transformatie management aanpak afstemmen op de situatie, op de context. Door je digital transformation aanpak op de situatie af te stemmen verhoog je de kans dat je corporate, je startup of je scaleup bijvoorbeeld een crisis als de Corona pandemie of de inval in Ukraine overleeft.

Ik introduceerde de termen ‘situationeel change management’, ‘situationeel verander management’ en ‘situationeel transformatie management’ in 2014 in ‘Dinosaurier of krokodil. De toekomst van managen organiseren en samenwerken’

Meer:  Traditioneel change management met Lean & Agile duurt veel te langAndere change management skills nodig by corporates dan bij startups, scale-ups en het mkb 

Waarom? Omdat er afhankelijk van de situatie, de externe omgeving en het interne ‘het ziektebeeld ‘binnen de eigen organisatie’ een andere veranderaanpak gekozen en snel ingevoerd moet worden gezien de snelle veranderingen op het gebied van ICT, maar ook op het wereldtoneel zoals sinds het uitbreken van de Corona-pandemie en recent de inval van de Russische federatie in Ukraine.   

Dit betekent dat je als senior manager, management consultant en of change manager: 

  1. De juiste change management of verander management aanpak kiezen.
  2. Die change management of verander management aanpak kiezen.

Snel leren hoe jij snel een situationeel transformatie, change manager en crisis manager kunt worden? 

Wil jij snel leren stuur me dan even een email hier of bel me even. Dan maken we een korte kennismakingsafspraak en kun je beginnen met je A la carte on-demand hybride leertraject. 

Tony de Bree

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @Ikstartonline@2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening, waaronder in corporate venturing, e-commerce & Compliance. In 2001 begon hij naast zijn vaste baan bij ABN Amro online geld te verdienen vanuit huis met e-books & software. Vanaf 2011 is hij zelfstandig ondernemer met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt executives, zzp'ers, startups, scale-ups en ondernemingsraden met on-demand oplossingen en on-demand digital products om succesvol online te starten, te groeien & te overleven met ICT.

You might like

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!