Hoe herken je Bokito’s op t.v., op de radio en op sociale media?

Hoe herken je Bokito's op t.v., op de radio en op sociale media door Tony de Bree

Hoe herken je Bokito’s op t.v., op de radio en op sociale media?

Goedemorgen, 

als je goed bekijkt, worden o.a. nieuws, economie & politieke programma’s op t.v., op de radio en op sociale media als Twitter en steeds meer op LinkedIn, gedomineerd door Bokito’s met agressief Bokito-gedrag. Die Bokito’s kun je aan de algemene kenmerken en gedragskenmerken herkennen. 

Zo herken je Bokito’s en hun Bokitogedrag op t.v, op de radio en op sociale media:

– meestal een man, maar niet altijd;

– bovengemiddeld narcistisch;

– lijdt aan acute sociale isolatie; 

– boven de 45;

– grijzend haar aan de slapen;

Meer: Wat is de kluseconomie?, Wat is bokito-management?, Wat zijn organisatiekosten?’ &  ‘Groeien zonder te groeien nu ook als luisterboek 

– is voortdurend aan het woord;

– laat anderen nooit uitpraten; 

– is ‘expert’ op ieder terrein (volgens de Bokito zelf..). 

– heeft overal een ongefundeerde mening over;

– heeft een broertje dood aan mensen uit de praktijk. 

De oververtegenwoordiging van Bokito’s en Bokito-gedrag op t.v., op de radio en op sociale media werkt conflicten en tegenstellingen in de hand. En ze monopoliseren in feite het nieuws en de informatievoorziening aan grote groepen Nederlanders. 

Meer blogs inclusief checklists over de bokito manager, bokito management en Bokito gedrag in het algemeen, voorzien van bekende voorbeelden in grote bureaucratische organisaties waaronder corporates en bij de Overheid, in de regering, in de 2e kamer en bij journalisten en ‘experts’ op t.v., op de radio en op sociale media waaronder de ‘Haagse journalisten’ van Pieter Omtzigt, bookmark dan deze berichten

Later.
Tony de Bree

P.s. Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!