Digitale marketing strategen kunnen organisaties niet toekomstbestendig maken

Digitale marketing strategen kunnen organisaties niet toekomstbestendig maken.

Grote marketing opleidingsinstituten beweren dat digitale marketing strategen bij hun leren hoe ze organisaties toekomstbestendig kunnen maken door strategisch management advies te geven over:

– Digitale transformatie in crisistijd

Business model innovatie

Change management in crisistijd

Dat is onjuist.

Waarom? Omdat je voor management consulting in crisistijd, organisatieadvies in crisistijd, change management in crisistijd & bedrijfsfinanciering in crisistijd snel hele andere kennis en vaardigheden en methoden en technieken moet kunnen toepassen dan voor digitale marketing strategie of digitale marketing planning.

Meer: Wat is de online shakeout? Wat is de online platform economy? & Wat is de online gig economy?

Wat is een digitale marketing strategie?

De realiteit is dat je dus eerst een digital strategie moet bepalen en die vervolgens snel in je hele organisatie in moet voeren. Inclusief in je digitale marketing strategie.

Digitale marketing plannen hebben als doel om je digital business strategie te realiseren. Niet meer en niet minder.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening bij ABN Amro .In 2001 begon hij naast zijn vaste baan online geld te verdienen vanuit huis met korte e-books. In 2011 ruilde hij de corporate wereld in om zzp'er te worden met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt corporates, startups, scale-ups , ondernemingsraden en de overheid met on-demand consulting, training, coaching en digitale producten om succesvol AI te kunnen inzetten.

You might like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is beveiligd !!