Wat is digital transformation tijdens Corona?

Wat is digital transformation tijdens Corona door Tony de Bree

Wat is digital transformation? 

Vanaf het begin van de jaren’90 van de vorige eeuw is ‘digital transformation’ een hot topic geweest en nu nog steeds. Ik heb er ook mijn promotieonderzoek aan gewijd met als afsluiting the thesis over ‘Digital transformation of Financial Services Companies. How to create customer value with relationship capital’. Over o.a. Amazon.com, Bol.com, Ikea, ASML en een aantal andere Amerikaanse bedrijven met hun nieuwe netwerkorganisatie met behulp van nieuwe ICT en later ‘Dinosaurier of krokodil. De toekosmt van managen, organiseren en samenwerken’

Wat is digital transformation?

Digitale transformatie is de adoptie van digitale technologie door een vaak groot bedrijf of grote overheidsinstelling om bedrijfsprocessen binnen de gehele organisatie te verbeteren. Vaak vanuit een traditioneel inside-out perspectief. 

Alleen is er nu wel wat veranderd voor veel corporates in Nederland en wereldwijd sinds het begin van de Corona-pandemie. 

Lees ook:Wat is de digitale economie?’‘Wat is ‘de social distancing economie’?’,‘Wat is ‘organisatie-economie?’‘Wat zijn ‘overlevingsstrategieen?’, ‘Wat is digital right-skilling?’, ‘Het einde van de corporate management industrie’, ‘E-books schrijven en verkopen’ & Wat is on-demand leren?’

Digital transformation tijdens Corona. 

Waarom? Het gaat nu voor veel corporates niet meer over ‘groeien’ maar over ‘overleven’. De social distancing-economie zal zeker nog een aantal jaren duren en daatnaast is sustainadus moet je je als CEO of als executive,maar ook als management consultant, corporate trainer of executive coach snel andere methoden en hulpmiddelen eigen moeten maken om je eigen bedrijf te helpen overleven of dat bij corporate klanten te kunnen doen waaronder ook digital strategy mapping

‘Groeien kan iedereen, overleven en crisis management in een crisis als de Coronacrisis vraagt om andere vaardigheden’.   

Je moet jezelf ‘persoonlijk right-skillen’ om je corporate klanten echt te kunnen helpen om te overleven en later eventueel weer te groeien en te schalen. 

En daarom schreef ik ‘Survival strategies for corporates. How to survive Covid-19 in 5 steps’. 

Neem nu contact op.

Als je wilt leren hoe je de beste overlevingsstrategie voor je eigen corporate kunt bepalen en uitvoeren en hoe je je bedrijf snel kunt herontwerpen en right-sizen met behulp van ICT met nieuwe, innovatieve hulpmiddelen en methodes of als je corporates als klant hebt, aarzel dan niet om mij te bellen op 06-34387806 (whatsapp), Skype me via tony.de.bree of email me hier.

Tot snel,
Tony

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

Bericht bekijken

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening, waaronder in corporate venturing, e-commerce & Compliance. In 2001 begon hij naast zijn vaste baan bij ABN Amro online geld te verdienen vanuit huis met e-books & software. Vanaf 2011 is hij zelfstandig ondernemer met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt executives, zzp'ers, startups, scale-ups en ondernemingsraden met on-demand oplossingen en on-demand digital products om succesvol online te starten, te groeien & te overleven met ICT.

You might like

3 Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aanbiedingen