De toekomst van managen, organiseren en samenwerken

De toekomst van managen, organiseren en samenwerken door Tony de Bree - mockup

Goedemorgen.

Wat is de impact van ICT op managen en organiseren? Hoe kies je de beste aanpak voor het tijdig veranderen van je organisatie? Hoe meet je waardecreatie met een digitaal sociaal kapitaal meetsysteem? Wat leert gedragseconomie ons over de klant? Welke manieren zijn er om van “baas centraal” naar “klant centraal” te veranderen? Is er eigenlijk nog wel een toekomst voor ons bedrijf in deze sector? What’s next?

Op deze vragen geeft ‘Dinosauriër of krokodil’ een antwoord. Aan de hand van concrete voorbeelden en cases laat ik zien wat de impact van veranderingen in de ICT is op de economie, bedrijfstakken, managen, organiseren en samenwerken.

Lees ook: ‘Wat is de digitale economie?’, ‘Wat is management?’, ‘Wat is ‘bokito-management’?’Wat zijn organisatiekosten?’‘Wat is een virtuele organisatie?’ & ‘Wat is de virtuele eenmanszaak?’

Ik laat zien hoe innovatieve digitale marktleiders succesvol gebruik maken van nieuwe ICT, van kennis en ervaring in zakelijke online netwerken, van ecosystemen van bedrijven en wat bestaande organisaties kunnen leren van flexibele en snelle nieuwkomers in deze digitale wereld zoals startups en scale-ups die klein blijven met behulp van ICT. 

Een wereld die vraagt om een radicaal andere manier van managen en organiseren, om nieuwe benaderingen en om nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs, incumbents, een kans maken om, net als krokodillen, de voortrazende disruptive change te overleven.

‘Dinosauriër of krokodil’ is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals.

Later.
Tony de Bree

P.s. Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening, waaronder in corporate venturing, e-commerce & Compliance. In 2001 begon hij naast zijn vaste baan bij ABN Amro online geld te verdienen vanuit huis met e-books & software. Vanaf 2011 is hij zelfstandig ondernemer met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt executives, zzp'ers, startups, scale-ups en ondernemingsraden met on-demand oplossingen en on-demand digital products om succesvol online te starten, te groeien & te overleven met ICT.

You might like

28 Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aanbiedingen