De toekomst van managen, organiseren en samenwerken

De toekomst van managen, organiseren en samenwerken door Tony de Bree - mockup

De toekomst van managen, organiseren en samenwerken.

Wat is de impact van ICT op managen en organiseren? Hoe kies je de beste aanpak voor het tijdig veranderen van je organisatie? Hoe meet je waardecreatie met een digitaal sociaal kapitaal meetsysteem? Wat leert gedragseconomie ons over de klant? Welke manieren zijn er om van “baas centraal” naar “klant centraal” te veranderen? Is er eigenlijk nog wel een toekomst voor ons grote bedrijf in deze sector? What’s next?

Op deze vragen gaf ‘Dinosauriër of krokodil’ al een antwoord in 2014. Aan de hand van concrete voorbeelden en cases liet ik zien wat de impact van veranderingen in de ICT zoals Internet, SaaS en smartphones is op de economie, bedrijfstakken, managen, organiseren en samenwerken. En dan vooral om grote organisaties, op corporates en bij de Overheid, op ‘dinosauriers’

Lees ook: Wat is de digitale economie?’, Wat zijn organisatiekosten?’ & Wat is een virtuele organisatie?’ 

Ik liet zien hoe innovatieve digitale marktleiders met digital blue ocean strategies en virtuele organisaties succesvol gebruik maken van nieuwe ICT, van kennis en ervaring in zakelijke online netwerken, van ecosystemen van bedrijven en wat bestaande organisaties kunnen leren van flexibele en snelle nieuwkomers in deze digitale wereld zoals startups en scale-ups die ‘klein bleven’ met behulp van ICT waaronder Amazon.com, booking.com en nog veel andere voorbeelden van virtuele organisaties. Een promotie Bedrijfskunde en knowledge management  over ‘transformation of financial services companies. How create an measure customer value created with relationship capital’.   

Van groeistrategie naar overlevingsstrategie. 

Een wereld die vroeg en zeker sinds het begin van de Corona pandemie vraagt om een radicaal andere manier van managen en organiseren, om nieuwe benaderingen en om nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zouden de dinosauriërs, incumbents, een kans maken om, net als krokodillen, de voortrazende disruptive change te overleven.

‘Dinosauriër of krokodil’ is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals.

Inmiddels is de Cororna-pandemie in volle hevigheid losgebarsten en zijn veel grote corporates in grote problemen waaronder KLM. Ze hebben het nog steeds over ‘Groeien’, maar ze moeten over gaan op een overlevingsstrategie en die snel eigenlijk uitvoeren. 

Later.
Tony de Bree

P.s. Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening, waaronder in corporate venturing, e-commerce & Compliance. In 2001 begon hij naast zijn vaste baan bij ABN Amro online geld te verdienen vanuit huis met e-books & software. Vanaf 2011 is hij zelfstandig ondernemer met zijn virtuele eenmanszaak. Hij helpt executives, zzp'ers, startups, scale-ups en ondernemingsraden met on-demand oplossingen en on-demand digital products om succesvol online te starten, te groeien & te overleven met ICT.

You might like

44 Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error: Content is protected !!